Wednesday, December 8, 2010

Istiqamah dengan perkara yang 'simple'

Catatan dibuat pada 2/12/2010.

Hari ini saya membiasakan rutin yang telah saya disiplinkan beberapa bulan yang lalu iaitu mencatatkan setiap perkara yang perlu dibuat dalam buku nota kecil. Setiap hari saya akan ada 10-15 perkara yang perlu dilaksanakan. Alhamdulillah sejak saya mempraktiskan cara tersebut, banyak hal yang dapat dilaksanakn dengan teratur dan yang penting saya tidak lupa nak lakukan apa-apa pesanan atau amanah yang diamanahkan. Dalam semua senarai tersebut, 4 perkara teratas yang perlu saya buat ialah baca mathurat, selawat 100x, solat dhuha dan berdoa tiga rangkai ( dapat ke umrah 2011, mudah bayar hutang dan ilham tempat kerja yang sesuai dengan diri dan keluarga). Semua idea ini saya perolehi dari pembacaan buku tavelog dakwah tulisan Prof Kamil Ibrahim. Ilmu itulah saya ingin praktiskan. Semoga saya beristiqamah dan berjaya. Insyallah.

No comments: