Tuesday, October 26, 2010

Ilham dari Buku Travelog Haji


Em.. semalam saya baca Anis keluaran November 2010. Saya telaah beberapa minit ruangan Transformasi Diri. Kali ni cerita pasal penulis buku Travelog Haji iaitu Prof Muhd Kamil dan isterinya Pn Roza Roslan. Apa yang menarik perhatian saya ialah macam mana perubahan hidupnya berlaku. Apa yang dilalui oleh Prof tu sangat menarik perhatian iaitu dimana jika kita yang sudah berumah tangga dan ditakdirkan mempunyai isteri atau suami yang agak culas dengan amal ibadah contoh ketara solat 5 waktu dan puasa, patut contohi apa yang dipraktikkan oleh Pn Roza. Pn Roza sabar dengan perangai suaminya dan tetap berdoa moga Allah beri hidayah pd suaminya. Saya rasa ini satu inspirasi untuk diri saya. Lepas baca tu saya tinjau la juga mana blog atau forum yang ada sentuh pasal buku ni. Rata-rata suka dengan penyampaian tulisan Prof ni.Saya ingin sangat ke Umrah atau Haji bersama suami. Saya berdoa semoga Allah perkenankan doa saya. Saya berazam untuk sentiasa berdoa tentang hasrat saya ini agar Allah makbulkan untuk saya ke sana. Insyallah.

No comments: