Monday, July 13, 2009

Masih Bersemangat

Syukur kehadrat Ilahi dengan izin Allah saya masih mampu meneruskan kerja-kerja hakiki dan urusan peribadi. Lama saya mendiam diri kerana masih terawang-awang dengan dunia sendiri. Masih lagi mencari motivasi diri. Biasalah manusia ada pasang surutnya. Tapi bagi saya, jalan keluar perlu dicari. Usaha perlu diikhtiarkan supaya hidup tak terbelengu dengan sikap malas, letih, lesu dan 1000 macam alasan lagi yang sudah pasti tiada penghujungnya. Saya melalui saat-saat yang membosankan kalau tiada perkara-perkara yang berfaedah dan manfaat dilaksanakan. Sebab itu saya perlu menulis bagi meleraikan kekusutan yang ada dlm diri ini. Sebenarnya saya tiada masalah hidup yang besar. Cuma impian hidup yang terlalu tinggi, menyebabkan saya cepat berputus asa bila tidak tercapai. Jadi perlu cari sedikit suntikan dari blog-blog motivasi yang lain. Saya suka membaca blog imotivasi, shamsudin kadir, ustaz zaharuddin dan saifulislam. Blog-blog seperti ini memberi saya inspirasi dan semangat. Ok semoga sentiasa bersemangat!!!!..

No comments: