Wednesday, November 7, 2007

Kebuntuan Ummi

Salam bahagia semua...

Cuba kita bayangkan kehidupan rutin kita yang dilakukan setiap hari.Kalau ummi, apa yang ummi lakukan setiap hari, hampir 90% adalah aktivti yang sama.Biasalah ummi dah berumahtangga. Ada 1 suami tecinta dan 3 anak. jadi tugasan ummi kalau diringkaskan hari-hari lepas bangun terus sembahyang subuh, memasak dan pepair my kids untuk dihantar ke tadika. Lepas tu pergi kerja dan cukup masanya balik kerja dan pepair for dinner. Kalau dulu ummi bekerja dengan kerajaan but now dah resigned so kerja sendiri, buat bisnnes sikit. Kedai ummi tutup pukul 9.00malam. Jadi ummi kena rush semula ke kedai. Lepas tutup kedai, ummi pun balik. Masa tu badan dah rasa letih sangat. Nak bergurau dan sembang-sembang ngan anak pun kadang-kadang sempat. Kadang-kadang tak.As realitinya itulah harian seoang ummi yang bertungkus lumus untuk mencari rezeki meningkatkan ekonomi keluaga. Kadang-kadang ummi terfiki "ummi u need something difference from what u r doing now".From my deep heart says "U need knowledge". Knowledge about what?. Anything dear. The most is knowledge how to build ur self esteem. Truely, ummi banyak membuang masa sebelum ni. masih tercari-cari pintu kejayaan. kejayaan apa? Itu pun masih tak pasti apa yang berada dalam naluri ni.Nak kata ummi kecewa dengan kehidupan lalu tak pulak. yang pasti ummi masih berjuang. Cuma perjuangan/ usaha ummi masih huru hara. tak ada sasaan, matlamat, impian untuk menuju kejayaan dalam hidup...Doakan ummi ya

1 comment:

Ummi Su said...

ummi, itu aku, lebih sedap 'saya'

2012-- ini tahun la; saya telah temuinya, ya saya kenal kehidupan. Dan saya tahu sudah visi, misi dan matlamat hidup...saya boleh kongsikan