Monday, January 29, 2018

Mungkinkah Hari Ini Yang Terakhir?

Assalamualaikum,

Dalam menelusuri hari-hari yang berlalu, hati sentiasa memohon doa restu Ilahi tentang hal yang sering bermain dalam fikiran iaitu sebuah 'pertemuan' dan 'doa'. Mungkinkah hari ini menggenapkan 3 bulan sebuah pertemuan?. Jika ia adalah benar. Ya Allah aku hambaMu yang lemah lagi penuh dengan keluh kesah memohon perlindungan dari rasa gundah, kecewa dan sedih. Biarlah ia berakhir dengan baik tanpa ada sedikit perasaan kesal dan kecewa. Sebaliknya penuh dengan rasa syukur dan tawaduk dengan ketetapan dari Mu. Jauhi aku dari rasa tidak bersyukur. Mudahkan urusan perasaanku. Aku juga memohon jika takdir menetapkan yang sedemikian, biarlah namanya menjadi sebutan untuk aku terus mendoakan kebaikan. Semoga dengan doa ini ia menjadi pengikat silaturrahim yang memberi kebaikan dan kebahagian untuknya di dunia dan akhirat. Jauhi hatiku dari rasa irihati dan dengki melihat kejayaan dan kebahagiannya. Sebaliknya jadikan hatiku berlapang dada dan penuh dengan harapan yang baik untuk kehidupannya di dunia dan akhirat.

Bukakanlah untuk aku melihat hikmah pada setiap pertemuan dan persahabatan ini Ya Allah Yang Maha Mengetahui.

No comments: